به علت مهاجرت گسترده ایتالیایی‌ها در اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم، زبون ایتالیایی به طور وسیعی تو آمریکا رایج شد، علی الخصوص تو شهرهایی مثل سانفرانسیسکو و نیواورلئان.

حدود 26 میلیون آمریکایی هستند که ریشه ایتالیایی دارن و زبون ایتالیایی بین زبونای رایج خارجی تو آمریکا، رتبه پنجم رو داره. همونطور که می‌دونید اسم آمریکا از روی اسم آمریگو وسپوچی (Amerigo Vespucci)، جهانگرد و کاشف ایتالیایی انتخاب شده و ماه اکتبر هر سال تو آمریکا به عنوان ماه ایتالیایی‌ها شناخته میشه ….

  اما، هیچ می‌دونستید زمانی صحبت کردن به زبون ایتالیایی تو آمریکا جرم محسوب میشده؟!

Amerigo Vespucci

شب هفت دسامبر 1941، بعد از بمباران بندر پرل هاربور (Pearl Harbor)، ماموران دولتی همه جا پر کردن که ایتالیایی‌ها تو این موضوع نقش داشتن. پس از مدت کوتاهی آمریکا به آلمان، ایتالیا و ژاپن اعلان جنگ کرد و ایتالیایی‌های زیادی همراه با ژاپنی‌ها و آلمانی‌ها دستگیر شدن. اونا اغلب کسانی بودن که یا هنوز ایتالیایی صحبت می‌کردن، یا برگه تابعیت نداشتن و یا از طرفدارای بنیتو موسولینی بودن.

مدرسه‌های ایتالیایی زیادی تو سان فرانسیسکو تعطیل شد، چون اغلب معلمین اونا دستگیر شده بودن. بسیاری از ایتالیایی – آمریکایی‌ها تحت نظارت شدید قرار گرفتند و بیشتر از دو سال، حدود 250 نفر تو اردوگاه‌های نظامی مونتانا، اوکلاهاما، تنسی و تگزاس اسیر موندن.

 این دستگیری‌ها باعث از هم پاشیده شدن خانواده های زیادی شد. بسیاری از اونا مجبور شدن خونه هاشونو تخلیه کنن یا کارشونو از دست بدن. خیلی‌هاشون مجبور شدن بیشتر از 15 ماه تو اردوگاههایی زندگی کنن که از خونه های اصلیشون خیلی فاصله داشت.


تو کلوپ‌ها و مغازه ها و کلا تمام اماکن عمومی، اعلامیه ای نصب شد که کسی ایتالیایی صحبت نکنه. دولت همه جا پوسترهایی زده بود که می‌گفت: ” به زبون دشمن حرف نزنید، آمریکایی صحبت کنید! ”

تو این اعلامیه که کاریکاتور رهبران اون موقع آلمان، ژاپن و ایتالیا کشیده شده بود، این زبونا به عنوان زبون دشمن معرفی شده و از مردم خواسته شده بود که به این زبونا صحبت نکنن!

با وجود تمام فشارهای دولت آمریکا تو جنگ جهانی دوم، امروزه بچه هایی که اصالتشون ایتالیاییه، هنوز اسمهای ایتالیایی دارن و با رسم و رسوم ایتالیایی پرورش پیدا می‌کنن. هنوز هم بیشتر ایتالیایی – آمریکایی ها، ایتالیایی صحبت می‌کنن و زبون ایتالیایی تو اغلب اجتماعات آمریکایی شنیده میشه. امروزه علاقه به زبون و فرهنگ ایتالیایی، تو آمریکا افزایش پیدا کرده و جونای ایتالیایی – آمریکایی بیش از پیش علاقمند شدن که زبون اجدادشونو بهتر یاد بگیرن